Terug
De Oranjezomer nieuws
5 aug 2024, 21:15
Mediastrateeg van het mediabureau Abovo, Evert Bronkhorst en CEO van het mediabureau GroupM, Maiko Valentijn verklaren in gesprek met het Algemeen Dagblad het succes van De Oranjezomer tijdens de Olympische Spelen.
De Oranjezomer had volgens het Nationaal Media Onderzoek afgelopen week gemiddeld 682.000 kijkers. Dit zijn meer kijkers dan Studio Parijs (654.000) en Humberto à Paris (434.000). Volgens Bronkhorst komt dit omdat er naast de Olympische Spelen ook andere onderwerpen aan bod komen in de talkshow van Hélène. "Als je weinig met sport hebt, kom je minder snel bij Dione de Graaff en Humberto Tan uit. Het sfeertje bij Hélène aan tafel, die al vóór de Spelen begon, is ook al bekend. Je weet wat je krijgt."
Valentijn vindt de kijkcijfers van Hélène extra knap. "Ze behaalt deze cijfers dwars door het sporten heen. Atletiek en zwemmen zijn dan soms nog bezig. Zij is toch een beetje de nieuwe Linda de Mol van het moment. Ze wordt door heel veel mensen gewaardeerd. En terecht."
Op de vraag waarom Humberto Tan met zijn talkshow aan het kortste eind trekt, reageert Valentijn: "Wat hij doet, is altijd professioneel en empathisch, maar het is misschien ook wat voorspelbaarder dan De Oranjezomer. Bij Hélène aan tafel gebeurt altijd iets verrassends."
Volgens Bronkhorst heeft Studio Parijs met Dione de Graaff net als Vandaag Inside een wat ouder kijkersprofiel en wint het daarmee in de doelgroep van 25-54 jaar. "Het jongere tv-publiek is meer van de sport en de inhoud. Dat belandt sneller bij Dione. Daar is minder ruimte voor een grapje en een muzikaal optreden."
De Oranjezomer is van maandag 15 juli tot en met vrijdag 16 augustus elke werkdag om 21.30 uur te zien op SBS6!
Hélène Hendriks en Jack van Gelder dolde onlangs met Pieter Cobelens in De Oranjezomer: "De Hofvijver is leeg als jij een bommetje doet." Bekijk de beelden bovenaan deze pagina.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Vandaag Inside ontvangen met daarin het laatste nieuws, de leukste video's en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.