Terug
29 mrt 2022, 13:51
De nieuwe streamingdienst Viaplay, waar sinds dit jaar de Formule 1 te zien is, heeft in de eerste drie weken van uitzenden bijna 1,9 miljoen mensen bereikt. Dat heeft onderzoeksbureau GfK berekend. Het merendeel deed dat via mobiele telefoon (52 procent), gevolgd door computer of laptop (28 procent) en tablet (20 procent).
Ook volgden veel Formule 1-liefhebbers de eerste twee races via de internationale aanbieder F1 TV. Volgens GfK ging het om zo'n 650.000 mensen.
Viaplay doet zelf geen uitspraken over het aantal abonnees dat zich bij de zender heeft aangesloten. De streamingdienst staat ook niet in het overzicht van de Stichting Kijkonderzoek (SKO). De races werden vorig jaar nog door Ziggo uitgezonden en trokken toen doorgaans meer dan een miljoen kijkers. De wedstrijd waarin Max Verstappen wereldkampioen werd in december werd zelfs door bijna vijf miljoen mensen gevolgd.
De Formule 1 is een van de paradepaardjes van Viaplay. De streamingdienst heeft ook fors geïnvesteerd in andere sporten zoals voetbal met de Bundesliga en vanaf het volgende seizoen ook de Premier League. Daarnaast gaat Viaplay series en films aanbieden. Ook gaat het van oorsprong Zweedse bedrijf eigen content ontwikkelen.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Vandaag Inside ontvangen met daarin het laatste nieuws, de leukste video's en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.