Terug
31 aug 2022, 17:25
Shell weert een ludieke reclame van EasyToys over de Tarzan-vibrator uit zo'n honderd tankstations in de wijde omtrek van het circuit van Zandvoort, meldt het Algemeen Dagblad.
EasyToys haakte met een knipoog in op de GP van Zandvoort, die komend weekend op het programma staat. Op schermen in winkeltjes van Shell zou een reclame te zien zijn van het seksspeeltjesbedrijf, met daarop een deel van een gebogen vibrator en de tekst: "Tarzanbocht, de enige bocht die je echt moet nemen."
Evertine Magerman van Easy Toys laat weten: "Er staat niks expliciets op, het is echt een reclame die je moet snappen: je moet weten wat de Tarzanbocht is, wat voor bedrijf wij zijn, wij vonden hem helemaal kunnen."
Shell dacht daar echter anders over: "We vonden hem te kort door de bocht, dat is onze officiële reactie," aldus woordvoerder Marc Potma. Shell wil niet te flauw of streng doen, maar vond de reclame toch te seksueel getint: "Het gaat hier om narrowcasting, specifieke reclame op een beeldscherm voor een bepaalde doelgroep: de mensen die komen tanken. We modereren wel wat daar op komt. Je wil bijvoorbeeld ook niet dat een concurrent daar ineens reclame op gaat maken. Deze uiting vonden we dus ook net iets té..."
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Vandaag Inside ontvangen met daarin het laatste nieuws, de leukste video's en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.